Retailer-ul de echipamente sportiv Decathlon aniversează luna aceasta 40 de ani de la înfiinţare.
Povestea a început cu 7 prieteni – Benoît, Didier, Hervé, Nicolas, Stanislas , Michel şi Stéphane- care împărtăşeau aceeaşi pasiune pentru sport şi care s-au decis să deschidă un hipermarket dedicat în totalitate sportului. Astfel, în 1976, s-a deschis primul magazin Decathlon unde consumatorii au descoperit o gamă extinsă de echipamente sportive la preţuri accesibile, toate aflându-se sub acelaşi acoperiş.
Numele hipermarketului a fost ales după numeroase încercări precum Pentathlon, Triathlon, Marathon, Sportland and Sportmarché însă a fost aleasă denumirea „Decathlon” pentru că reunea 10 sporturi, astăzi ajungând la peste 70.
Conceptul sub care Decathlon îşi desfăşoară, de 40 de ani, activitatea, este bazat pe buna cunoaştere a fiecărui produs, testarea acestuia de către vânzători, interacţiunea acestora cu toţi clienţii care vin în magazin şi atenţia pe care o acordă fiecărei solicitări din partea cumpărătorilor.
Anual este organizată la nivel mondial o competiţie în care intră produse inovative, iar printre principalele criterii de selecţie se numără designul, preţul accesibil, fiabilitatea şi originalitatea. Innovation Awards by Decathlon atrage, anual, sute de designeri şi ingineri din întreaga lume care îşi înscriu proiectele în competiţie, la evenimentul de premiere fiind prezente peste 60.000 de persoane.
Câştigătoarele acestei comptetiţii sunt articole surprinzătoare şi extrem de practice precum cortul care se montează în 2 secunde, masca de snorkeling în care se respiră la fel ca pe uscat, ochelarii de înot cu un singur cadru dar cu trei perechi de lentile diferite, trotineta pentru copii cu sistem de direcţie brevetat şi multe altele.
Decathlon în România
Povestea Decathlon în România a început în 2009, cu deschiderea primului magazin la Iuliu Maniu, în Bucureşti, iar în urmatorii ani s-au inaugurat încă 3 magazine în Bucureşti şi alte 13 în principalele oraşe din ţară, numărul total ridicându-se în prezent la 17. Însă expansiunea Decathlon nu se termină aici, urmând a fi deschise magazine şi în oraşele mai mici.
Încă de la început, Decathlon a dezvoltat în România şi producţia de biciclete prin fabrica de la Reşiţa.
Politica preţurilor în scădere
De-a lungul anilor, Decathlon şi-a obişnuit clienţii cu o politică permanentă de scădere a preţurilor pe care o va păstra şi în viitor. Tocmai de aceea a fost creat conceptul de “Prim Preţ Tehnic”. Este vorba de o serie de produse şi echipamente sportive de calitate, disponibile la cel mai mic preţ toată durata anului.
Pe scurt, cei 40 de ani de Decathlon înseamnă acum peste 63.000 de colaboratori pasionaţi de sport, 530 de ingineri de produs, 130 de designeri, 3000 de prototipuri, peste 2300 de produse testate în fiecare an şi multă pasiune în a face sportul accesibil tuturor, iar aceasta este direcţia pe care conducerea retailerului francez o va păstra şi în următorii ani.