Home Antrenamente Alergare Ce obiceiuri au alergătorii de succes
Ce obiceiuri au alergătorii de succes

Ce obiceiuri au alergătorii de succes

0
Distribuie pe:

Știm că nu există o rețetă a succesului universală, dar cred că este util să notez câteva dintre obiceiurile alergătorilor de succes, din observații empirice și din discuțiile avute cu ei de-a lungul timpului. Odată devenite un obicei, tot ceea ce am prezentat mai jos va face diferența, împreună cu alte aspecte pe care le vei descoperi în timp.

 

  1. Aleargă dimineața

Pentru că este important pentru ei, aleg să pună alergatul primul în lista de bifat pentru ziua respectivă. Astfel au parte de extra energie la început de zi. Și în afară de asta, au realizat antrenamentul propus înainte ca alte persoane să se trezească măcar, ceea ce nu are cum să nu le dea un sentiment de mulțumire.

Începe și tu să faci asta, de două ori pe săptămână. Doar în două dimineți din șapte va trebui să te trezești mai devreme, deci nu va fi foarte greu. Este utilă metoda devenită deja clasică: să pui un ceas să sune cât mai departe de pat, ca să eviți să folosești snooze-ul. Pasul doi este să ai pregătite de seara hainele si pantofii de alergare pentru a te echipa și a ieși pe ușă cât mai repede. Cel mai bine este să alergi împreună cu cineva, te vei mobiliza mult mai ușor și pe parcursul antrenamentului vei uita că ți-este greu.

2016-08-07-1470611179-5139689-morningrun
Foto: huffingtonpost.com

  1. Fac cross-training

Dacă îți lucrezi mușchii, riscul de a suferi accidentări scade. Potrivit unui articol din Sports Medicine, îți îmbunătățește și performanțele când vine vorba despre alergare.

Ideea este să alegi ceva care să solicite şi alte grupe musculare decât cele pe care le lucrezi alergând. Poţi alerga mai puţin şi înlocui restul antrenamentului cu înot, urcatul scărilor  sau pedalat. Pedalatul chiar lucrează grupele musculare complementare celor antrenate prin alergare, de exemplu cvadricepşii (iar dacă aceştia sunt insuficient antrenaţi, se va forţa genunchiul). De asemenea, ajută muschii şi tendoanele din zona şoldului, care sunt importante pentru alergare.

Alege ce îți place mai mult și gândește-te la un antrenament pe care să îl poţi face timp de mai multe ore, la un nivel de intensitate moderat. Poți merge la sală, dacă crezi că este mai util să te ajute un antrenor, plus că odată ce îți faci abonament este mai probabil să nu sari peste antrenamente.

cross-training

  1. Își pregătesc singuri mâncarea

Alergătorii de succes nu doar se laudă că și gătesc, ei chiar știu că este important să ai o alimentație potrivită și preiau controlul.

Dacă mănânci mai tot timpul în oraș riști să câștigi kilograme în plus, conform acestui studiu. Desigur, depinde ce alegi să consumi, dar dacă gătești tu ești absolut sigur de ingrediente și de modul de preparare. De asemenea, îți vei da seama ce se pliază pe nevoile tale și ce nu și vei folosi mai multe legume. Iar rețete de unde să te inspiri găsești nenumărate.

nutrition-effort
Foto: runners.fr

  1. Odată pe săptămână fac un long run

Cei care aleargă știu că efortul susținut mai mult timp dezvoltă anduranță, ajută capilarele, întărește oasele și ligamentele.

Deci după ce ajungi să alergi de 3-4 ori pe săptămână, într-una din zile aleargă pe o distanță mai lungă, aproximativ o oră, chiar dacă mai alternezi cu mers. Notează undeva cum progresezi de-a lungul timpului. Iar ca totul să pară mai ușor, aleargă împreună cu prietenii.

1604-7longruns
Foto: ironman.com

  1. Se „deconectează” uneori

Chiar și cei obsedați de tehnologie și gadgeturi, deconectează GPS-ul uneori și se reconectează cu natura în timp ce aleargă. Renunță poate și la căști și atunci își ascultă doar respirația.

Când te recuperezi după o competiție sau după o accidentare este cel mai ușor să lași gadgeturile acasă, fiindcă nu mai ești presat să verifici ritmul în care alergi. Poți chiar să decizi să faci asta odată pe săptămână. Ia cu tine un ceas obișnuit dacă vrei totuși să ții cont de timp, măcar nu vei mai avea tendința să îți verifici ritmul foarte des și tot este un plus. Te poți concentra pe ceea ce te înconjoară, astfel te vei deconecta și de la toate gândurile negative.

Oct, Training, Race Prep, Race Naked, Leave the watch at home
Foto: runnersworld.com

Voi ce obiceiuri foarte utile mai știți? Împărtășiți-le cu noi în comentarii!

Distribuie pe:

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *