Maratonul Olteniei: ai genă de maratonist?

 

Aproape 60% dintre românii activi din punct de vedere sportiv au participat cel puțîn o dată în viață la o competiție sportivă, potrivit studiului Ivox Competițiile sportive la români, derulat cu ocazia celei de-a șasea ediții a Maratonului Olteniei, un eveniment CEZ România.

Studiul Ivox inițiat de CEZ România cu scopul de a analiza comportamentul și motivația participanților la competițiile sportive pentru amatori s-a derulat în mediul online, în perioada 19 – 23 aprilie 2018, pe un eșantion format din 1.123 de respondenți.

 

Rezultate

4 din 10 respondenți ai studiului se declară persoane active și foarte active din punct de vedere sportiv.

Frecvența cu care cei mai mulți români – din categoria celor care fac sport – practică diverse activități sportive este de 1-2 ori pe săptămână, iar cei mai mulți au început să practice un sport mai devreme de 16 ani.

Dintre cei care practică sport cu regularitate, 59% au participat cel puțin o dată la o competiție sportivă. În ultimul an, cei mai mulți respondenți au participat la 1-2 competiții (31%), în timp ce 25% dintre respondenți au participat la cel puțin 3 competiții sportive.

O altă constatare  a studiului este aceea că numărul românilor care au participat, în premieră, la un maraton după vârsta de 40 de ani este mai mare decât al celor cu vârste cuprinse între 30 – 39 de ani (7% față de 4%).

Pentru cei mai mulți dintre respondenți este important ca în competiții să termine cursa (79%) și să fie în mijlocul evenimentelor, bucurându-se de compania prietenilor (77%).

 

Principalii factori motivatori pentru participarea la competiții sportive sunt:

– nevoia de a-și testa și depăși limitele (70%)

– dorința de a susține o cauză în care cred (67%).

 

Cauzele sociale cu care românii rezonează cel mai bine sunt: achiziționarea de echipamente medicale, susținerea tratamentelor pentru pacienți cu boli grave, dar și oferirea de burse de studii pentru copiii și tinerii proveniți din familii nevoiașe.

 

Popularitatea curselor și proximitate

În opinia respondenților la acest studiu, cel mai popular eveniment din categoria MTB este Maratonul Olteniei, un eveniment sportiv organizat de CEZ România, una dintre cele mai mari companii locale din domeniul distribuției și furnizării de energie electrică, activă cu precădere în zona Olteniei.

Românii sportivi participanți la acest studiu au spus că sunt dispuși să se deplaseze la competiții organizate în afara localității de reședință, așa încât 4 din 10 ar fi dispuși să străbată maximum 50 km, pentru a participa la un concurs, în timp ce 3 din 10 români ar călători peste 300 km pentru o astfel de ocazie.

 

Maratonul Olteniei și “gena de maratonist”

Antrenamentele ocupă un loc important în agendele românilor activi din punct de vedere sportiv. Cei mai mulți petrec între 3 și 5 ore pe săptămână făcând sport  (36%), în timp ce 3 din 10 români dedică peste 6 ore săptămânal activităților sportive.

Jumătate dintre respondenți își urmăresc performanțele și își țin evidența timpilor în activitatea sportivă.

Pe lângă perseverență și rezistență, un alt element care contribuie la antrenarea “genei de maratonist” este capacitatea de a depăși eșecul, astfel că cei mai mulți respondenți spun că nu se dezarmează și revin la aceeași competiție sportivă, dacă nu reușesc să își atingă obiectivul din prima încercare.

 

Ediția de anul acesta a competiției se derulează sub conceptul-umbrela “Ai genă de maratonist?”, propunându-și să investigheze în ce măsură datele genetice și competențele dobândite contribuie la creșterea performanțelor personale și la conturarea caracterului de învingător.

Grupul CEZ în România este organizatorul competiției Maratonul Olteniei, care se adresează pasionaților de MTB și alergare montană. Pentru prima dată în istoria Matonului Olteniei, anul acesta alergătorii și cicliștii amatori se vor putea întrece în cinci probe de concurs: sâmbătă, 25 august – Cursa MTB Cross-country, cu două variante de traseu (33 km și 51 km) și duminică, 26 august – Cursa Trail Run, cu trei variante de traseu (crosul de 10.5 km, semimaratonul de 21.5 km și maratonul de 42 km).

Previous Post

Uleiul de pește – beneficii pentru cei activi

Next Post

S-a lansat Manualul Bune practici corporate: top proiecte marketing & CSR prin sport

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top