Sincer, la Maratonul Olteniei nu mai am nimic de „recunoscut”, cred că știu traseele pe dinafară, la ambele distanțe și la ambele probe :D. Trail run tura scurtă, tura lungă, mountainbike tura lungă, tura scurtă, you name it, le-am făcut pe toate! 😀
Mă întorc însă în fiecare an, atât la cursă cât și la tura de recunoaștere.
Pur și simplu îmi face bine aerul zonei submontane de lângă Râmnicu Vâlcea, ador căsuțele țărănești din satele izolate prin care trece traseul, cu podurile ca-n copilăria mea, deschise și cu fânul curgând din ele, cu umbra aceea din pridvor când e căldura mare la amiază. Liniștea drumeagurilor pustii, copiii mirați care privesc cu ochii mari concurenții trecând în goană, pădurea, pajiștile…
Maratonul Olteniei este singura competiție sportivă pentru amatori de la noi cu un plan strategic în zona de comunicare și în fiecare an abia aștept să aflu conceptul creativ. Ei bine, anul ăsta echipa CEZ România și agenția de PR și comunicare Rogalski Damaschin au pregătit împreună ceva foarte mișto: prima melodie inspirată de ritmul cardiac al unor sportivi – și eu printre ei :D, care este și soundtrack-ul oficial al competiției Maratonul Olteniei :).
Practic, lucrurile s-au întâmplat așa: am mers la tura de “recunoaștere” 😀 împreună cu Martin Zmelik, Country Manager Grupul CEZ în Romania, Carmen Brumă, Emilian de la Biciclistul.ro și alți prieteni de prin Vâlcea și București, cu care ne reîntâlnim în fiecare an la Vâlcea. Am purtat brățări de monitorizare a pulsului pe tot parcursul traseului de mountainbike, iar datele colectate de pe dispozitive au fost descărcate și utilizate de artiștii Raul Kusak și Electric Brother, care pe baza ritmurilor cardiace înregistrate de noi și graficele generate, au compus soundtrack-ul oficial al Maratonului Olteniei! 😀
A fost o zi absolut minunată, am avut parte de soare și cer senin, am fost între prieteni, ne-am bucurat de verdeață, am făcut sport. J Ce poți să-ți dorești mai mult? A, și a rezultat un album foto destul de reușit, soldat în cazul meu cu o poză de profil! 😀 De când o așteptam!
Iată un preview al turei de recunoaștere – vă mai fierb puțin până vă arăt video și ascultați și melodia oficială a competiției! 😀
În spatele ideii creative stă o campanie socială de conștientizare a… donării de sânge. Nu v-ați așteptat la asta, nu?
În fiecare an, banii strânși din taxele de înscriere la competiție sunt donați câte unui centru medical din județ, cu nevoie acută într-o de echipamente medicale. Anul trecut, spre exemplu, CEZ a donat banii strânși (suplimentând până la suma de 15.000 de euro) Secției de pediatrie a Spitalului Judeţean de Urgenţă Râmnicu Vâlcea, pentru achiziționarea unui sistem chirurgical cu radiofrecvenţă.
Anul acesta sprijinul merge către Centrul de Transfuzii Râmnicu Vâlcea, care urmează să fie dotat cu echipamente medicale performante. Pe site-ul de concurs există un buton dedicat persoanelor care nu sunt sportive sau care nu pot dona sânge, dar doresc sa contribuie printr-o donație financiară pentru această cauză – http://www.maratonulolteniei.ro/cauza-sociala
Se pare că anul trecut a fost deficit de sânge la Centrul din Vâlcea, așa cum este la centrele din toată țara, căci cele mai recente statistici arată că nici măcar 2% din populaţia României nu donează anual sânge. Iar acest procent este cam de aproape 4 ori mai puţin decât media europeană.
Gata, ați fost cuminți până acum, poate că unii dintre voi se gândesc deja să doneze sânge sau bani sau măcar să se înscrie la concurs! :), în orice caz, sunt pregătită să scot din pălărie video-ul și primul soundtrack al unei competiții sportive de amatori, compus pe baza ritmurilor cardiace ale unor sportivi, pe traseul de concurs! U-ha! 😀